نماد سایت بت کلونی

تاریخچه باشگاه اینتر میلان

تاریخچه باشگاه اینتر میلان

اَسوچیاتزیونه کالچو اینتر میلان که عموماً با نام آ. ث. میلان یا میلان شناخته می‌شود ، باشگاه حرفه‌ای فوتبال است که در شهر میلان ایتالیا پایه‌گذاری شده‌است . در ۱۶ دسامبر ۱۸۹۹ با نام « باشگاه کریکت میلان » به وسیلهٔ آلفرد ادواردز و هربرت کیلپین انگلیسی تأسیس شد و به دلیل انگلیسی بودن مؤسسان ، اسم باشگاه به جای میلانو ( تلفظ ایتالیایی ) ، میلان نام گرفت .

آث میلان با کسب ۷ عنوان قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا پرافتخارترین تیم ایتالیایی در اروپا و بعد از رئال مادرید دومین تیم پرافتخار این رقابت‌ها شناخته می‌شود .

افتخارات و جام ها

میلان با ۱۹ عنوانِ قهرمانی در یوفا و فیفا، چهارمین باشگاهِ موفق در جهان است . ۵ قهرمانی در جام حذفی ایتالیا و ۷ قهرمانی در سوپر جام ایتالیا و یکی از پرافتخارترین تیم‌های ایتالیاست . همچنین با ۷ قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا ، ۲ قهرمانی در جام برندگان جام اروپا ، ۵ قهرمانی در سوپر جام اروپا، ۳ قهرمانی در جام بین قاره‌ای و ۱ جام باشگاه‌های فوتبال جهان و در مجموع ۱۸ جام، پس از رئال مادرید پرجام‌ترین تیم‌های اروپایی است و در عرصهٔ بین‌المللی ، بعد از رئال مادرید در رده دوم قرار دارند . و در مجموع با کسب ۵۱ جام رسمی یکی از پرافتخارترین تیم‌های اروپاست و نسبت به رقبای داخلی اینتر میلان و یوونتوس ، در رتبه بالاتری قرار دارد .

ورزشگاه خانگی

ورزشگاه خانگی آن‌ها سن سیرو است که با گنجایش ۸۰٬۰۱۸ نفری ، بزرگترین ورزشگاه ایتالیا ، و یکی از بزرگترین ورزشگاه‌های اروپاست . میلان این استادیوم با اینتر میلان مشترکاً استفاده می‌کند . اینتر میلان بزرگ‌ترین رقیب آن‌هاست و رقابت این دو تیم شهرآورد دلا مادونینا نام دارد که یکی از مهم‌ترین شهرآوردهای فوتبالی در جهان است .

هواداران

با توجه به تحقیقات روزنامهٔ ایتالیایی لا رپوبلیکا ، میلان یکی از پرطرفدارترین باشگاه‌های ایتالیاست . از لحاظ تاریخی، حامیان میلان عمدتاً طبقه کارگر و اعضای اتحادیه‌های تجاری بوده‌اند . در طرف مقابل اینتر ، غالباً توسط قشر متوسط جامعه حمایت می‌شود . فوسا دی لئونی یکی از قدیمی‌ترین گروه‌های هواداری اولترای ایتالیا ، در شهر میلان مستقر است و از میلان حمایت می‌کند . در حال حاضر بریگیت روسونره اصلی‌ترین گروه اولترای حامی میلان است . با توجه به تحقیقاتی که در سال ۲۰۱۰ صورت گرفته ، میلان با بیش از ۱۸٫۴ میلیون هوادار ، پرطرفدارترین تیم ایتالیایی و هفتمین تیم پرطرفدار اروپایی است .

اینتر اصلی‌ترین رقیب میلان است . این دو تیم هر فصل دو بار در قالب رقابت‌های سری آ باهم به رقابت می‌پردازند . شهرآورد میلان یکی از پرتماشاگرترین رقابت‌های فوتبال در سطح جهان است .

 

لباس ها

لباس خانگی میلان از ابتدا راه‌راه قرمز و مشکی بود . تنها تفاوت موجود در لباس میلان در طول تاریخ ، تعداد خط‌های قرمز و مشکی آن بوده‌است . هربرت کیلپین قرمز را به عنوان نماد شیطان و مشکی را برای ایجاد ترس در حریفان انتخاب کرده‌بود . بخاطر لباس مشکی و قرمز باشگاه به بازیکنان میلان اصطلاحاً روسونری می‌گویند . لباس دوم تیم همواره سفید بوده‌است .

نظرخودتان را ثبت نمایید
خروج از نسخه موبایل