فوتبال

تاریخچه باشگاه چلسی

شیر های لندن

سایت حضرات سایت شرط بندی حضرات

باشگاه چلسی ، در سال 1905 در غرب لندن در کشور انگلستان تاسیس شد .

جام ها و افتخارات

چلسی شش دوره قهرمان لیگ برتر انگلستان شده‌است و همچنین هشت قهرمانی در جام حذفی فوتبال انگلستان و پنج قهرمانی در جام اتحادیه فوتبال انگلستان را در کارنامهٔ خود دارد . این تیم در مسابقات اروپایی نیز توانسته‌است دو قهرمانی در جام در جام اروپا ، دو قهرمانی در سوپر جام اروپا ، دو قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا و دو قهرمانی در لیگ اروپا به دست آورد .

این باشگاه به‌همراه ورزشگاه استمفورد بریج که با ظرفیت ۴۱٬۸۴۱ نفر در منطقه فولام قرار دارد ، در سال ۲۰۰۳ توسط رومن آبراموویچ تاجر ، به مبلغ ۱۴۰ میلیون پوند خریداری شد .

باشگاه چلسی از فصل ۱۹۶۴–۱۹۶۵ اقدام به استفاده از پیراهن و شورت ورزشی آبی روشن و جوراب‌های سفید رنگ کرد و تا امروز نیز غالباً این رویه ادامه داشته‌است . تا پیش از آن هیچ‌گاه لباس و شورت بازیکنان این باشگاه یک‌رنگ نبوده‌است .

نماد باشگاه چندین بار تغییر پیدا کرده‌است که از دههٔ ۱۹۵۰ تا کنون ، نماد شیر به عنوان نماد اصلی باشگاه برگزیده شده‌است . این باشگاه به‌طور میانگین در جایگاه پنجم پایدارترین تیم‌های فوتبال انگلیس قرار دارد . همچنین این تیم با میانگین ۴۱٬۴۰۳ تماشاگر در فصل ۲۰۰۹ – ۲۰۱۰ لیگ برتر انگلیس در رده ششم قرار گرفته‌است .

ورزشگاه خانگی

استمفورد بریج تنها ورزشگاه باشگاه چلسی از ابتدا تاکنون بوده که رسماً از تاریخ ۲۸ آوریل ۱۸۷۷ افتتاح شده‌است . در ۲۸ سال اول تأسیس ، استمفورد بریج مورد استفاده دیگر ورزش‌ها به غیر از فوتبال مانند ورزش دو و میدانی نیز قرار داشته . در سال ۱۹۰۴ میلادی برادران گاس میرس و جوزف میرس ورزشگاه را خریداری کرده‌اند تا فقط بازی‌های تیم چلسی در آن برگزار شود .

هواداران

هواداران باشگاه چلسی به‌طور متوسط در رده پنجم حضور مداوم در ورزشگاه‌های خود قرار دارند . همچنین این تیم با داشتن ۴۰٬۰۰۰ تماشاگر به‌طور ثابت در هر بازی در ورزشگاه استمفورد بریج در رده پنجم تیم‌های انگلیسی قرار دارد. میانگین تماشاگران چلسی نیز ۴۱٬۴۲۳ نفر است . چلسی با داشتن هواداران بسیار در نقاط مختلف لندن و انگلیس اعم از قشرها کارگر و ثروتمند از تیم‌های محبوب در کشور انگلستان و جهان محسوب می‌شود .

فرانک لمپارد ( ۲۰۰۱) با ۲۰۳ گل زده و بابی تامبلینگ (۱۹۷۰ –۱۹۵۹ ) با ۲۰۲ گل‌زده برای چلسی گلزن‌ترین بازیکنان این باشگاه از ابتدا تاکنون بوده‌اند . دیگر بازیکنانی که بیش از ۱۰۰ گل برای باشگاه چلسی به ثمر رسانده‌اند می‌توان به کری دیکسون (۹۲ – ۱۹۸۳) ، دیدیه دروگبا ( ۲۰۱۲–۲۰۰۴ )، روی بنتلی (۵۶ – ۱۹۴۸) ، پیتر آسگود (۷۴ –۱۹۶۴  و  ۷۹–۱۹۷۸ ) ، جیمی گریوس (۶۱ –۱۹۵۷ ) ، جورج میلس (۳۹ –۱۹۲۹ ) و جورج هیلسدون (۱۲ –۱۹۰۶ ) اشاره کرد . گریوس نیز با ۴۳ گل بهترین گلزن تاریخ باشگاه در یک فصل ( ۶۱– ۱۹۶۰) محسوب می‌شود .

نظرخودتان را ثبت نمایید
سایت حضرات بت سایت حضرات بت

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا