فوتبال

تاریخچه باشگاه بایرن مونیخ

قهرمان آلمان ، بایرن مونیخ !

سایت حضرات سایت شرط بندی حضرات

باشگاه بایرن مونیخ ، در شهر مونیخ آلمان در سال 1900 به رهبری گروهی از بازکینان که رئیس آن فرانتس جان بود ، تاسیس شد .

این باشگاه هر ساله در رقایت با تیم های آلمانی در بوندسلیگای آلمان و جام حذفی ، و با تیم های اروپایی در لیگ قهرمانان اروپا به رقابت میپردازد .

جام ها و افتخارات

بایرن مونیخ با کسب ۳۲ قهرمانی بوندس‌لیگا ، ۲۰ قهرمانی در جام حذفی آلمان ، ۶ قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا و ۲ قهرمانی در سوپرجام اروپا موفق‌ترین و پرافتخارترین باشگاه فوتبال در آلمان و یکی از پر افتخار ترین باشگاه های فوتبال جهان به شمار می‌رود . باشگاه بایرن مونیخ در سال ۲۰۲۰ با مربیگری هانس دیتر فلیک آلمانی موفق به کسب شش گانه شد و بعد از باشگاه فوتبال بارسلونا (2009) دومین تیم تاریخ است که موفق به کسب این افتخار شده است .همچنین بایرن مونیخ طی سالهای متمادی همواره از بزرگترین قدرتهای فوتبال اروپا به حساب می اید . لذا این تیم یکی از پرطرفدارترین تیم‌های جهان به شمار می رود . انها از لحاظ تعداد میانگین تماشگر پرطرفدارترین تیم اروپا می باشند .

رقبای سنتی

رقبای سنتی باشگاه مونیخ ۱۸۶۰ ، نورنبرگ و بروسیا دورتموند در بوندس‌لیگا و رئال مادرید ، آ.ث. میلان و منچستر یونایتد[۷] در اروپا هستند . این رقابت‌ها در پی بردها و باخت‌های پیاپی این تیم‌ها با بایرن مونیخ صورت گرفته‌اند . بایرن از آغاز سال ۲۰۰۵ بازی‌های خانگی خود را در ورزشگاه آلیانتس آرنا انجام می‌دهد . پیش از این تاریخ ، بایرن به مدت ۳۳ سال در ورزشگاه المپیک مونیخ بازی می‌کرد . بایرن از لحاظ قدرت مالی قدرتمندترین باشگاه آلمان و چهارمین باشگاه ثروتمند اروپا بعد از رئال مادرید ، بارسلونا و منچستر یونایتد است .

رشته های دیگر

باشگاه ورزشی بایرن افزون بر فوتبال باشگاه‌های شطرنج ، هندبال ، بسکتبال ، ژیمناستیک ، بولینگ ، و تنیس روی میز را اداره می‌کند و در فوتبال حرفه‌ای بیش از ۱۱۰۰ عضو فعال دارد . بایرن تنها باشگاهی است که در یک سال هم در رشتهٔ فوتبال زنان و هم در رشتهٔ فوتبال مردان قهرمان لیگ کشور خود یعنی بوندس‌لیگا ( مردان / زنان ) می‌شود .

در قوانین اصلی باشگاه بایرن مونیخ رنگ‌های سفید و آبی به عنوان رنگ اصلی باشگاه ذکر شده‌است . با این حال باشگاه تا سال ۱۹۰۵ با لباس‌های سفید و شلوارک‌های مشکی در مسابقات حاضر شد . بعدها بر اساس قوانین باشگاه‌ها موظف به استفاده از رنگ قرمز در لباس‌های خود شدند . از آن مدت بایرن در بیشتر مسابقات بایرن با لباس‌های قرمز و سفید بازی کرده‌است هر چند که در بعضی ادوار از لباس‌های آبی و مشکی نیز استفاده شده‌است . لباس خارج از خانهٔ بایرن همواره روند مشخصی نداشته و رنگ‌های سفید ، سیاه ، آبی و ، سبز – طلایی استفاده شده‌اند .

نظرخودتان را ثبت نمایید
سایت حضرات بت سایت حضرات بت

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا