فوتبال

تاریخچه باشگاه رئال مادرید

قهرمانی های رئال مادرید

سایت حضرات سایت شرط بندی حضرات

رئال مادرید از بزگترین باشگاه های جهان است . این باشگاه در حیطه های بسیار زیادی ، مانند فوتبال ( مردان و زنان ) ، هندبال ، بسکتبال ، هاکی روی یخ و … در شهر مادرید اسپانیا فعالیت میکند و از موفق ترین تیم های این کشور و حتی جهان است .

جام ها و افتخارات

آن‌ها دارای رکورد ۳۵ بار قهرمانی در لالیگا اسپانیا ، ۱۹ قهرمانی در کوپا دل ری (جام حذفی) اسپانیا ، ۱۲ سوپرجام اسپانیا ، ۱۴ قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا ، ۲ جام یوفا ، ۵ سوپرجام اروپا و ۴ قهرمانی در جام باشگاه‌های جهان هستند . رئال مادرید رکورددار قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا با ۱۴ قهرمانی و جام باشگاه‌های جهان با ۴ قهرمانی است. همچنین رئال مادرید برنده بهترین باشگاه قرن از سوی فیفا شده‌است .

رئال مادرید سال‌هاست که در لالیگا ، از تیم‌های قدرتمند محسوب می‌شود و رقیب اصلی این تیم نیز ، بارسلونا است. از نظر درآمد ، رئال مادرید با ۵۵۷ میلیون یورو درآمد در فصل ۱۵ –۲۰۱۴  در صدر پردرآمدترین باشگاه‌های فوتبال جهان بوده‌است . این عنوان تا سال ۲۰۱۶ پابرجا بوده‌است .

لباس ها و ورزشگاه خانگی

لباس تیم از ابتدا به رنگ سفید بوده‌است . هر چند که رنگ آبی که در ابتدا کاملاً در لباس تیم مشخص بود ، بارها به‌خاطر زیباتر شدن یا تغییر حامی مالی تیم ، دچار تغییر شد . ورزشگاه خانگی آن‌ها ، سانتیاگو برنابئوست که گنجایش ۸۰٫۳۵۴ نفر به صورت نشسته را داراست . این ورزشگاه در مرکز شهر مادرید قرار دارد و از سال ۱۹۴۷،  ورزشگاه اختصاصی این تیم شد . این ورزشگاه تاکنون ۴ بار و در سال‌های ۱۹۵۷، ۱۹۶۹، ۱۹۸۰ و ۲۰۱۰ ، میزبان فینال لیگ قهرمانان اروپا بوده‌است .

طراحی ابتدایی آرم باشگاه ، بسیار ساده بود . این آرم متشکل از سه حرف MCF بود که ۳ حرف ابتدای نام باشگاه (Madrid Club de Fútbol) بود که در زمینه‌ای آبی طراحی شده بود و بر روی لباس سفید تیم قرار داشت . در سال ۱۹۰۸ بود که اولین تغییر در آرم باشگاه رخ داد و برای زیباتر شدن آرم آن ، نوشته‌ها درون یک دایره قرار گرفتند .

بازیکنان مطرح

از بازیکنان افسانه ای این باشگاه میتوان از کریستیانو رونالدو ، زین الدین زیدان ، رونالدو نازاریو ، روبرتو کارلوس ، فیگو و … نام برد . که کریستاینو رنالدو با 5 توپ طلا و 4 کفش طلا در این باشگاه رکورد دار است .

 

 

نظرخودتان را ثبت نمایید
سایت حضرات بت سایت حضرات بت

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا