فوتبال

تاریخچه منچستر یونیتد

شیاطین سرخ ، منچستر یونایتد !

سایت حضرات سایت شرط بندی حضرات

باشگاه منچسر یونایتد ، ملقب به شیاطین سرخ ، در سال 1878 در شهر منچستر انگلستان ، با نام نیوتون هیث تاسیس شد و در سال 1910 به منچستر یونایتد تغییر یافت .

جام ها و افتخارات

منچستر یونایتد با داشتن ۲۰ عنوان قهرمانی در لیگ برتر ، ۵ قهرمانی در جام اتحادیه ، ۱۲ قهرمانی در جام حذفی ، ۲۱ قهرمانی در سوپر جام انگلستان ، ۳ عنوان قهرمانی لیگ قهرمانان اروپا یکی از پرافتخارترین باشگاه‌های فوتبال جهان به‌شمار می‌آید . آن‌ها تنها تیم انگلیسی هستند که توانستند هر سه جام اصلی یعنی لیگ برتر ، جام حذفی و لیگ قهرمانان اروپا (سه‌گانه) را در فصل ۹۹–۱۹۹۸ به دست آورند . در فصل ۱۷–۲۰۱۶ ، با قهرمانی در لیگ اروپا ، آن‌ها جزو پنج تیمی در اروپا شدند که در تمامی رقابت‌های یوفا به مقام قهرمانی رسیده‌است . هم‌چنین آن‌ها به تنها باشگاه انگلیسی تبدیل شدند که توانسته‌اند در تمامی رقابت‌هایی که در آن شرکت کرده‌اند ، به مقام قهرمانی برسند .

سر الکس فرگوسن که از نوامبر ۱۹۸۶ تا مهٔ ۲۰۱۳ سرمربیگری این تیم را بر عهده داشت ، توانست ۳۸ جام مختلف برای باشگاه به دست آورد و پرافتخارترین سرمربی تاریخ فوتبال شود . رقبای سنتی منچستر یونایتد باشگاه‌های منچستر سیتی ، لیورپول ، آرسنال و لیدز یونایتد می‌باشند .

منچستر یونایتد یکی از پرطرفدارترین باشگاه‌های فوتبال جهان محسوب می‌شود . این باشگاه در فصل ۱۷–۲۰۱۶ با درآمد ۶۷۶٫۳ میلیون یورویی ، پردرآمدترین باشگاه فوتبال در دنیا و در سال ۲۰۱۷ با ارزشی معادل ۲٫۸۶ میلیارد پوند ، باارزش‌ترین باشگاه فوتبال جهان شد . تا اکتبر ۲۰۱۸، برند منچستر یونایتد با ۱٫۵۵ بیلیون یورو ارزش ، باارزش‌ترین برند فوتبالی است .

لباس تیم نیوتون هیث در ابتدا ، پیراهن‌های سبز و زرد به همراه جوراب و شورت ورزشی آبی بود . بین سال‌های ۱۸۹۴ تا ۱۸۹۶ پیراهن باشگاه رنگ سبز و طلایی بود تا این‌که در سال ۱۸۹۶، پیراهن باشگاه یک دست سفید شد و بازیکنان جوراب‌های آبی‌رنگ پوشیدند . بعد از آن که نام باشگاه در سال ۱۹۰۲ به منچستر یونایتد تغییر یافت ، رنگ لباس تیم نیز عوض شد . از آن زمان به بعد بازیکنان پیراهن قرمز ، شورت ورزشی سفید و جوراب سیاه می‌پوشیدند .

هواداران

منچستر یونایتد با داشتن بیشترین هوادار، باشگاه‌های هواداری و بیشترین میانگین تماشاگر برای هر بازی خانگی ، پرطرفدارترین تیم جهان به حساب می‌آید . این باشگاه بالغ بر ۲۰۰ باشگاه هواداری رسمی را در ۲۴ کشور دنیا اداره می‌کند . باشگاه منچستر یونایتد به خاطر تورهای تابستانی خود و سفر به نقاط مختلف جهان در تعطیلات ، محبوبیت ویژه‌ای در نزد مردم جهان دارد . نتایج یک نظرسنجی نیز در سال ۲۰۱۲ نشان می‌دهد که منچستر یونایتد با ۶۵۹ میلیون هوادار در سرتاسر دنیا ، پرطرفدارترین تیم فوتبال دنیاست . نتایج یک تحقیق در سال ۲۰۱۴ نشان داد که هواداران یونایتد ، پرسروصداترین هواداران در لیگ برتر انگلستان هستند .

 

نظرخودتان را ثبت نمایید
سایت حضرات بت سایت حضرات بت

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا