فوتبال

تاریخچه باشگاه تاتنهام

تاتنهام در لیگ انگلیس

سایت حضرات سایت شرط بندی حضرات

باشگاه فوتبال تاتنهام در سال 1882 در شمال لندن انگلستان تاسیس شد و ملقب به سوسن های سفید است و با نام تاتنهام یا اسپرز شناخته میشوند . نماد باشگاه ، یک خروس است که بر روی یک توپ فوتبال قرار گرفته‌است . شعار « To Dare Is to Do» به معنی « شهامت انجام دادنش رو داریم » ، شعار مشهور و اصلی هواداران این تیم است .

جام ها و افتخارات

اسپرز در رقابت‌های داخلی موفق به کسب دو عنوان قهرمانی لیگ ، هشت قهرمانی جام حذفی ، چهار قهرمانی جام اتحادیه انگلیس ، هفت قهرمانی جام خیریه ( سوپر جام انگلیس ) شده . در رقابت‌های اروپایی جام برندگان جام اروپا را یک بار و جام یوفا را دو بار فتح کرده‌است . آن‌ها هم‌چنین نایب قهرمان رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا ۱۹–۲۰۱۸ شدند . تاتنهام رقابتی دیرینه با باشگاه آرسنال دارد که با عنوان شهرآورد شمال لندن شناخته می‌شود . این باشگاه متعلق به گروه انیک است و ارزش آن در سال ۲۰۲۱ ، ۱٫۶۷ میلیارد پوند (۲٫۳ میلیارد دلار) تخمین زده‌شد . با درآمد سالانه ۳۹۰٫۹ میلیون پوند در سال ۲۰۲۰ ، نهمین باشگاه فوتبال پردرآمد در جهان بود .

لباس ها

یک پیراهن سرمه‌ای‌رنگ که روی سینه چپ آن ، سپری قرمز با حرف H دوخته شده‌بود . در کنار شلوارک‌های سفید ، اولین لباسی است که برای تاتنهام به ثبت رسیده و لباس اصلی باشگاه در سال ۱۸۸۳ بود . در سال ۱۸۸۴ یا ۱۸۸۵ و تحت‌تاثیر قهرمانی بلکبرن‌روورز در فینال جام حذفی ۱۸۸۴ ، تاتنهام لباسش را به لباس‌های چهار قسمت‌شدهٔ آبی و سفید بلکبرن تغییر داد . پس از انتقال به پارک نورثامبرلند در سال ۱۸۸۸ ، همان پیراهن سرمه‌ای قبلی را برای فصل ۹۰–۱۸۸۹ پوشیدند . از سال ۱۸۹۰ با پیراهن‌های قرمز و شورت آبی به میدان رفتند و حتی برای مدتی ، « قرمزهای تاتنهام » لقب گرفتند . پنج سال بعد و در سال ۱۸۹۵ که آغاز حرکت باشگاه در مسیر حرفه‌ای‌شدن بود ، پیراهن‌هایی با نوارهای شکلاتی و طلایی را به عنوان لباس اصلی‌شان انتخاب کردند .

ژوئن ۲۰۱۷ ، اعلام شد که نایکی تامین‌کننده لباس‌های جدید خواهد بود و پوشاک فصل ۱۸–۲۰۱۷ در ۳۰ ژوئن معرفی شد . در طرح این لباس‌ها ، نشان باشگاه در قالب یک سپر قرار گرفته‌بود تا ادای احترامی به قهرمان‌های دوگانهٔ فصل ۶۱–۱۹۶۰ باشد . که به عنوان اولین باشگاه پس از جنگ ، قهرمانی در هر دو دسته اول لیگ فوتبال و جام حذفی را به دست آوردند . اکتبر  ۲۰۱۸، نایکی و تاتنهام با قراردادی ۱۵ ساله به ارزش ۳۰ میلیون پوند در سال ، به‌منظور تأمین لباس‌های باشگاه تا سال ۲۰۳۳ به توافق رسیدند .

 

نظرخودتان را ثبت نمایید
سایت حضرات بت سایت حضرات بت

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا