فناوریموبایل

تاریخچه شرکت اپل

شرکت اکترونیکی اپل

سایت حضرات سایت شرط بندی حضرات

تاریخچه این شرکت

شرکت اپل (به انگلیسی: Apple Inc.) یک شرکت فناوری آمریکایی چندملیتی است که در زمینهٔ طراحی و ساخت لوازم الکترونیکی مصرفی، نرم‌افزار ، سخت‌افزار و ارائه خدمات برخط ( آنلاین ) فعالیت می‌کند . این شرکت نخست با نام شرکت رایانه‌ای اپل (.Apple Computer Inc) در شهر کوپرتینو در درهٔ سیلیکون در ایالت کالیفرنیا، واقع در کشور آمریکا تأسیس شد .

اپل معمولاً به تولید سخت‌افزارهای نوین و دارای طراحی صحیح معروف است . از محصولات سخت‌افزاری این شرکت می‌توان آی‌پد ، آی‌مک ، مک‌بوک ، آی‌پاد ، آیفون ، اپل واچ و اپل تی‌وی و ایرپادز را نام برد .

مدیریت اجرایی این شرکت برعهده استیو جابز بوده‌است . وی یک ماه پیش از مرگش از ریاست این شرکت کناره‌گیری کرد و به جای آن تیم کوک ریاست این شرکت را بر عهده گرفته‌است . استیو جابز همراه با استیو وازنیک و رونالد وین این شرکت را بنیان‌گذاری کردند . رونالد وین در کمتر از دو هفته پس از تأسیس شرکت سهام خود را به جابز و وازنیاک واگذار کرد .

در اوت ۲۰۱۸ ارزش سهام شرکت در بازار از مرز یک تریلیون دلار گذشت . این نخستین‌باری بود که مجموع ارزش سهام یک شرکت به چنین سطحی می‌رسید و به این ترتیب اپل به نخستین شرکت در جهان با ارزشی بیش از یک تریلیون دلار تبدیل شد . در اوت ۲۰۲۰ ، نخستین شرکت خصوصی شد که ارزش آن به دو تریلیون دلار می‌رسید ، اپل در۳ ژانویه ۲۰۲۲ به اولین شرکت ۳ تریلیونی تبدیل شد.

نماد اپل

نماد اصلی توسط استیو جابز و رون وین طراحی شده بود که پدرِ آیزاک ( اسحاق ) نیوتن را نشان می‌داد درحالی که زیر یک درخت سیب نشسته‌است . هرچند این طرح خیلی زود با طرح مشهور سیب رنگین کمان که یک گاز از کنار آن گرفته شده تعویض شد . این یکی از طرح‌هایی بود که راب جانوف در سال ۱۹۷۷ میلادی طراحی کرده بود . در سال ۱۹۹۸ نماد اپل تک رنگ شد بدون اینکه رنگ خاصی برای آن به کار رود ، برای مثال سیب بر روی PowerMac G۵ و آی‌مک اپل خاکستری است ، در Mac OS X به صورت پیش‌فرض آبی است .

در صفحه بوت OS X ۱۰٫۳ و OS X ۱۰٫۴ رنگ کرمی دارد و بر روی iBook و PowerBook G۴ و مک‌بوک پرو سفید است . نماد آن یکی از شناخته شده‌ترین نمادها در جهان است و به‌طور برجسته در تمامی محصولات اپل و فروشگاه‌ها دیده می‌شود . رایانه این شرکت سازنده عمده رایانه‌های شخصی واقع در ایالت کالیفرنیای آمریکا که رایانه‌های غیر سازگار با آی‌بی‌ام تولید می‌کند .

نظرخودتان را ثبت نمایید
سایت حضرات بت سایت حضرات بت

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا