فوتبال

تاریخچه شرکت سامسونگ

شرکت کره ای سامسونگ

سایت حضرات سایت شرط بندی حضرات

سامسونگ یک شرکت خوشه‌ای کره‌ای چندملیتی واقع در سئول است . سامسونگ مالک چندین شرکت تابعه و زیرمجموعه در صنایع مختلف است که برای نمونه می‌توان به سامسونگ الکترونیکس ، سامسونگ لایف ، سامسونگ فایر ، صنایع سنگین سامسونگ ، سامسونگ موتورز و سامسونگ سی‌اندتی اشاره کرد .

گروه سامسونگ در سال ۱۹۳۸ توسط لی بیونگ-چول ، به‌عنوان یک شرکت تجاری تأسیس شد و در طول ۳ دهه نخست ، فعالیت‌های خود را در حوزه‌های ارائه خدمات مالی و بیمه ، مبادلات اوراق بهادار و خرده‌فروشی توسعه داد و در پایان دهه ۱۹۶۰ وارد صنعت الکترونیک گردید و در میانه دهه ۱۹۷۰ نیز به صنایع کشتی‌سازی و ساخت‌وساز وارد شد .

سامسونگ تأثیر بسزایی در توسعه اقتصادی، سیاسی، رسانه‌ای و فرهنگی کره جنوبی دارد و یک نیروی محرکه اصلی در « معجزه رودخانه هان » بوده‌است .  شرکت‌های تابعه آن حدود یک پنجم از کل صادرات کره جنوبی را تولید می‌کنند . در سال ۲۰۱۳ درآمد سامسونگ معادل ۱۷٪ از تولید ناخالص داخلی ( اقتصاد ) کره جنوبی بوده است .

فروشگاه سامسونگ

فروشگاه سامسونگ گلکسی ، یک فروشگاه اپلیکیشن است نخستین فروشگاه مجازی برنامه‌های تلویزیونی که شامل مجموعه‌ای از برنامه‌های کاربردی (Application) برای تلویزیون و مکانی ایدئال برای گشت و گذار ، و کشف انواع برنامه‌های متنوع است . در این فروشگاه مجازی می‌توان برنامه‌های مختلفی را به صورت رایگان روی تلویزیون خود دانلود و اجرا کرد . با ارائه مجموعه‌ای گسترده از برنامه‌های بازی ، اخبار ، مرجع ، شبکه اجتماعی و برنامه‌های دیگر ، تلویزیون هوشمند است .

شمار کارکنان شرکت سامسونگ بیش از ۴۲۷۰۰۰ نفر است ، که در سراسر جهان گسترده هستند . منابع انسانی از همان آغاز تأسیس ، در اولویت شرکت بوده‌اند .

در سال ۲۰۱۳ گروه سامسونگ درآمدی معادل ۳۲۷ میلیارد دلار ، در صدر شرکت‌های برتر کره جنوبی قرار گرفت . این گروه در سال مالی ۲۰۱۳ معادل ۳۰٫۱ میلیارد دلار سود خالص کسب نمود . مجموع دارایی‌های گروه سامسونگ در پایان سال ۲۰۱۳ میلادی ۱۰۰٫۴ میلیارد دلار اعلام شد .

اهداف لی کان هی ، مالک سامسونگ ، برای دهه آینده بسیار جامع و متنوع ترسیم شده‌است. وی معتقد بود که سامسونگ برای بقا راهی ندارد جز آنکه به یک شرکت درجه اول تبدیل شود . او سامسونگ را متعهد کرد که برای توسعه نسل جدید فناوری مانند سخت‌افزارها و نرم‌افزارهای چندرسانه‌ای و مهندسی زیستی ۷۵ میلیارد دلار آمریکا سرمایه‌گذاری کند .

لی بر این باور بود که تغییرات در ۵ تا ۱۰ سال آینده بی تردید بیش از تغییرات ۱۰۰ سال گذشته خواهد بود . همان‌گونه که تغییرات ۱۰۰ سال گذشته بیش از تغییرات ۵۰۰ سال پیش از آن بوده‌است . او معتقد بود در قرن بیست و یکم هیچ‌کس به تنهایی نمی‌تواند رشد یابد . در این قرن سرعت تغییرات بیشتر خواهد شد و تلاطم انتقال و حرکت ادامه خواهد داشت . لی دوران آینده را دوران فرا نیم‌رسانا می‌نامید و روند تغییرات باورنکردنی را برای دنیا پیش‌بینی کرد .

نظرخودتان را ثبت نمایید
سایت حضرات بت سایت حضرات بت

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا