بیوگرافی

بیوگرافی مهران مدیری

مرد هزارچهره سینما ، مهران مدیری !

سایت حضرات سایت شرط بندی حضرات

بیوگرافی مهران مدیری

مهران مدیری در 18 فروردین 1346 در تهران متولد شد و در صحنه بازیگری و کاگردانی سینما و تلویزیون ایران درخشید . مدیری تا به حال 10 بار برنده جایزه جشنواره حافظ شده است و از این حیث رکورد دار است .

مجلهٔ نیوزویک در مقاله‌ای او را بیستمین مرد قدرتمند سال ۲۰۰۹ میلادی در ایران نامید. او در خانواده ای 6 نفره بدنیا آمد . دارای 3 برادر و یک خواهر است . همچنین صاحب یک فرزند دختر است و تا به حال چهره همسر خود را نشان نداده است .

شروع فعالیت سینمایی

او فعالیت خود را در صحنه های تئاتر شروع کرد و بعد از مدتی برای گویندگی به گروه رادیویی ایران پیوست . در آغاز با بازی در سریال های تلویزیونی نوروزی شهرت یافت و با کارگردانی و بازی در سریال های خودش به اوج محبوبیت رسید .

او با ساخت مرد دوهزار چهره کار جدی خود را شروع کرد و سپس پیشنهاد سریال قهوه تلخ را داد که با مخالفت صدا و سیما مواجه شد و در نهایت مجبور به پخش آن در نمایش خانگی شد و توانست تمام رکورد ها را جا به جا کند و تبدیل به موفق ترین کار های آن دوران بشود . بعد از آن موفقیت ها ، مدیری سعی کرد با بیشترین شباهت به همان گروه قبلی ، سریال جدید با عنوان ” ویلای من ” آغاز کند که این سریال هم آمار خوبی از خود به جا گذاشت .

سریال در حاشیه از شبکهٔ تهران تولید شد و از شبکهٔ ۳ پخش شد و حواشی بسیار زیادی داشت . مجموعهٔ تلویزیونی در حاشیه با نام سابق «اتاق عمل» ساخت آن به کارگردانی و بازیگری، طراحی صحنه و لباس مهران مدیری از مهر ۱۳۹۳ آغاز شد . از ابتدا با حاشیه‌هایی (مخالفت گسترده از سوی نهادهای حامی پزشکان) در ساخت همراه بود و مدتی هم ضبط و تصویربرداری آن متوقف شد که به‌دنبالِ این حاشیه‌ها با تغییراتی در متن فیلم‌نامه از شش فروردین ۹۴ شروع شده‌است . این مجموعه تلویزیونی چهارمین سریال مهران مدیری در دههٔ ۱۳۹۰ و اولین سریال او پس از بازگشت به تلویزیون است.

مجموعهٔ دورهمی در نوروز ۱۳۹۵ شروع به کار کرد. این مجموعه به سرعت توانست مخاطبان را به خود جذب کند تا جایی که بسیاری از کارشناسان پیش‌بینی کردند به زودی جای خندوانهٔ رامبد جوان را خواهد گرفت .

موسیقی

مدیری همچنین در صحنه موسیقی هم فعالیت هایی داشته است و تا به حال چند اجرا زنده هم کار کرده است . او بیشتر در موسیقی تیتراژ فعالیت میکند و در سریال های قهوه تلخ ، شب های برره ، باغ مظفر و … حضورداشته است .

او اکنون به خاطر شرایط حاکم بر جامعه و حمایت از مردم در سرکوب اعتراضات ، و پیامی به صدا وس یما که دیگر حق استفاده از آثار آن را ندارند ، به دادسرا احضار شد و احتمالا تهدید هایی مبنی بر ممنوع الخروجی و ممنوع الکاری را دریافت کرده است .

نظرخودتان را ثبت نمایید
سایت حضرات بت سایت حضرات بت

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا